Saturday, July 18, 2009

INSAF...

Ya Allah… ya Tuhanku…
Apakah masih ada ruang bagi Mu
Untuk memaafkan ku?
Untuk menerima taubat ku?
Wahai Tuhan Yang Maha Pengasih…
Hamba Mu datang sujud dengan penuh rasa cinta dan sayang
tapi ya Allah… iman ku makin hari semakin lemah
wahai Tuhan Yang Maha Penyayang…
apakah tidak ada lagi rasa cinta Mu pada ku?
Apakah tidak ada lagi rahmat dan keberkatan Mu pada ku?
Apakah sudah hilang sayang Mu pada ku?
Ya Allah…
Sekiranya aku lalai, sedarkanlah daku
Andai aku lupa, ingatkanlah daku
Tapi ya Allah…
Jangan biarkan aku sendirian
Kerana aku hamba yang lemah
Ya Allah… ya Tuhanku…
Aku kata aku mencintai Mu
Tapi ya Allah, semakin hari aku semakin sibukkan dengan dunia
Aku telah tinggalkan tempat pertemuan kita selama ini
Aku telah lupa dengan janji temu kita sebelum ini
Ya Allah… apakah Kau tidak sudi lagi bertemu dengan ku
Dikala insan lain indah di ulit lena?
Wahai Tuhan Penjaga dan Pemilik hati…
Tetapkanlah hati ini dalam zuhud dunia, iman, dan taqwa pada Mu
Hadirkanlah rasa rindu yang melampau pada syurga milik Mu
Sebarkanlah rasa cinta yang teramat pada Mu yang Tuhan ku
Lembutkanlah hati ini dengan kalam agung Mu dan wasiat kekasih Mu
Bersihkanlah hati ini dari segala kekotoran dunia, fitnah lelaki, godaan syaitan dan hasutan iblis
Ya Allah… Tuhan sekalian alam…
Andai diri ku masih punya waktu
Biarlah Kau takdirkan diri ku WANITA SOLEHAH

No comments:

Post a Comment